موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

انتظار ظهور
آخرین دیدار عمومی حضرت :
آخرین دیدار عمومی حضرت مهدی علیه السلام با شیعیان روز 8 ربیع الاول سال 260 هجری بوده است که در مراسم تشییع جنازۀ پدر بزرگوارش حضرت عسکری علیه السلام ظاهر شد و بر جنازۀ پدرش نماز خواند و غایب شد . این دیدار در سامرا و در خانۀ پدرش امام حسن عسکری علیه السلام انجام یافت .
از آن زمان تا کنون ، دیگر ملاقات رسمی و عمومی میان آن حضرت و دیگران به وقوع نپیوسته است .
آداب ملاقات با حضرت :
آدابی که به برکت آنها میتوان حضرت را در خواب یا بیداری زیارت کرد ، بسیار است . پاره ای از آنها چنین است : مداومت بر عمل نیک ، انابه و تضرع در 40 روز به قصد ملاقات حضرت ، رفتن 40 شب چهارشنبه در مسجد سهله یا 40 شب جمعه در کوفه و عبادت کردن در آنجا ، زیارت سید الشهدا در 40 شب جمعه ، مداومت بر دعا در 40 روز ، همراه با مراقبت در طعام و شراب از حیث حلال یا حرام بودن آن در آن ایام ، خواندن این دعا بعد از هر نماز واجب : « اللهم بلغ مولانا صاحب الزمان اینما کان و حیثما کان من مشارق الارض و مغاربها سهلها و جبلها عنی ... »
آد ینه :
نام آخرین روز هفته نزد مسلمانان است ، مانند شنبه نزد یهود و یکشنبه نزد نصاری ؛ و در روایات روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام است .
 

+نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت9:9توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
خب عزیزان من به پنجمین قسمت مجموعه انتظار ظهور رسیدیم ، امیدوارم که استفاده کافی رو ببرید ...
آخرین دولت :
تعبیرهایی که در روایات در مورد دولت و حکومت امام مهدی علیه السلام آمده چنین است :
1.«دولت جهانی » که اشاره به قلمرو حکومت دارد ؛ 2. « دولت عدالت » که اشاره به بسط عدالت در زمان حاکمیت این دولت دارد ؛ 3. « دولت کریمه » که اشاره به محوریت کرامت انسان در این دولت دارد و بطور مشخص بیان شده که کرامت مداری یعنی عزت اسلام و مسلمین از یک سو و ذلت و نفاق و منافقان از سوی دیگر 4. « دولت صالحان » که اشاره به صالح بودن زمامداران آن است ؛ 5. « دولت حق » که اشاره به حق مداری این دولت و نتیجۀ آن یعنی بسط حق و رفع باطل است ؛ 6. « دولت مستعضفان » که اشاره به حاکمیت کسانی دارد که از سوی صاحبان زر و زور و تزویر به استضعاف کشیده شده اند ؛ 7. « دولت امنیت » که اشاره به امنیت فراگیر در آن دولت است ؛ امنیتی که هم اجتماعی است و هم ایمانی ؛ 8. « دولت رفاه » که اشاره به فراگیری رفاه در پهنۀ زمین است و ...
یکی دیگر از تعبیرهایی که از دولت مهدوی شده است ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته ، تعبیر « آخرین دولت » است .
این تعبیر در کلمات نورانی معصومان علیه السلام وجود دارد . امام باقر علیه السلام می فرمایند : دولتنا آخر الدول . دولت ما آخرین دولت است . سپس در پایان کلام خویش می فرمایند : و هو قول الله عزوجل : « والعاقبه للمتقین » و این همان سخن خداوند است که می فرماید : عاقبت از آن پرهیزکاران است .
اهل بیت علیه السلام از دولت حضرت مهدی علیه السلام بعنوان « آخرین دولت » یاد کرده اند . اکنون دو سوال مطرح است : آخرین دولت بودن به چه معناست ؟ و علت آخرین بودن دولت حضرت مهدی علیه السلام چیست ؟
وقتی می گوییم حکومت حضرت مهدی علیه السلام آخرین دولت است ، هم به این معنی است که آخرین و مترقی ترین اندیشه در باب حکومت و زمامداری است و هم به این معنی است که پس از آن دولت دیگری حاکمیت نمی یابد و تا پایان تاریخ ادامه دارد .امام باقر علیه السلام به دنبال اینکه می فرمایند « دولت ما آخرین دولت است » چنین ادامه می دهند :
هیچ خاندان دارای حکومتی باقی نمیماند ، مگر اینکه قبل از ما به حکومت می رسند .
امام صادق علیه السلام نیز در همین رابط ه می فرمایند : این امر فرا نمی رسد تا این که همۀ گروه ها بر مردم حکومت کرده باشند ... آنگاه قائم علیه السلام قیام می کند و حق و عدالت را برپا می دارد .
در برخی از روایاتی که در آنها مساله آخرین دولت بودن حکومت امام مهدی علیه السلام مطرح شده ، علت آن نیز تبیین شده است . مثلا ً امام باقر علیه السلام پس از آن که می فرمایند دولت ما آخرین دولت است و پیش از آن همۀ صاحبان قدرت و اندیشه به حکومت می رسند در بیان علت آن می فرمایند : ... تا وقتی شیوۀ حکومت ما را دیدند ، نگویند : اگر ما هم به حکومت می رسیدیم ، به شیوۀ اینان رفتار می کردیم .
همچنین اما م صادق علیه السلام پس ا ز آنکه می فرمایند پیش از برقراری دولت ما همۀ گروه ها به حکومت می رسند علت این تقدم و تاخر را چنین بیان میدارند : تا کسی نگوید : اگر ما هم به حکومت می رسیدیم به عدالت رفتار می کردیم .
از مجموع این 2 حدیث چنین بر می آید که علت تاخر دولت امامت ، اتمام حجت تاریخی و عملی است . باید بشر به تجربه دریابد که راه عدالت جز از طریق اهل بیت نمی گذرد و برقراری عدالت جز به دست مردان عدالت پیشه و امامان معصوم علیه السلام ممکن نیست ، تبیین این حقیقت در گرو توجه به این 3 امر است :
نخست ؛ عدالت مهمترین نیاز بشر است .
دوم ؛ اجرای عدالت نیاز به مردان عادل دارد ، هر دستی توان عدالت گری را ندارد .
سوم ؛ عدالت گستری نیاز به عدالت پذیری دارد . بدون عدالت پذیری ، اجرای عدالت ممکن نیست ، اگر امام عدالت گستر وجود داشته باشد ، ولی امت عدالت پذیر وجود نداشته باشد ، عملیات عدالت گستری با شکست مواجه می گردد ...
دوستان خسته نباشید ؛ منتظر قسمت بعد در شماره بعد باشید .
  

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:9توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
به شکر خداوند مهربان این بخش هم راه اندازی شد و در این شماره اولین شماره انتظار ظهور را برایتان حاضر کرده ایم :
آتش و دود
در نشانه های آخر الزمان آمده است : آتش و دودی در خاور زمین بر می خیزد که تا 40 شب مشتعل می شود . قیامت برپا نمی شود تا در یکی از وادی های حجاز ، آتش روان گردد .
تعبیر سیلان و روان در مورد آتش محل تامل است ؛ زیرا آتش هنگامی می تواند روان گردد که جسم شعله ور ، یک جسم سیال و مایع باشد و آن چیزی جز نفت نیست . برخی از این آتش ، تعبیر به منفجر شدن چاه های نفت کرده اند . امیر مومنان علی ( ع ) می فرماید : پیش از قیام قائم علیه السلام مردم با یک سلسله از نشانه های آسمانی بیم داده می شوند : 1. آتشی که در آسمان پدید آید ....
در حدیث دیگری آمده است : عمودی از آتش در طرف مشرق در آسمان پدید می آید که همه مردم روی زمین آنرا می بینند . هر کس آن زمان را درک کند ، برای خانواده اش مواد غذایی 1 ساله را تامین کند .
آثار انتظار
کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد در واقع ، انتظار انقلاب و تحولی را دارد که وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر است ؛ انقلابی که همه شوون زندگی انسان ها را شامل می شود . انتظار همیشه از دو عنصر نفی و اثبات تشکیل می شود ، یعنی ناراحتی از وضع موجود و عشق و علاقه به وضعیت بهتر . پس کسانی که در انتظارند ، اگر در ادعای خود صادق باشند ، باید این آثار در آنها آشکار شود :
1.خود سازی فردی : منتظر ، همیشه باید خود ساخته و آماده باشد . برای تحقق بخشیدن به چنین انقلاب عظیمی ، مردانی بزرگ ، مصمم ، نیرومند ، خود ساخته ، شکست ناپذیر و درارای بینش عمیق لازم است . خود ساز ی برای چنین هدفی ، مستلزم به کار بستن برنامه های اجتماعی ، فکری و اخلاقی است .
2.خود سازی اجتماعی : منتظر ، علاوه بر خود سازی خویش ، باید مراقب حال دیگران نیز باشد و علاوه بر اصلاح خویش در اصلاح دیگران و جامعه خود نیز بکوشد . در میدان مبارزه ، هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند ، بلکه موظف است هر نقطه ضعفی را که در هر کجا می بیند اصلاح کند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم نماید .
3.حل نشدن در فساد محیط : یکی از آثار انتظار ، عدم تسلیم در برابر آلودگی های جامعه است . هنگامی که فساد فراگیر می شود و بیشتر مردم را به آلودگی می کشاند ، گاهی افراد پاک در یک بن بست روانی قرار می گیرند ، و از اصلاحات ، مایوس می شوند و فکر می کنند کار از کار گذشته است و دیگر امیدی برای اصلاح نیست ، این نومیدی ممکن است آنان را به صورت تدریجی به فساد و همرهنگی با محیط بکشاند . تنها چیزی که می تواند در آنها روح امید بدمد و به مقاومت و خویشتن داری دعوت کند ، امید به اصلاح نهایی و ظهور مصلح جهانی است .
4.پایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد : هر کس سرگذشت دستگاه های جبار بنی امیه ، بنی عباس ، امویین اندلس ، سلاطین عثمانی و دیگر کسانی را که بر جوامع مسلمان به اسم اسلام و حاکم مسلمانان در هند ، ماورالنهر ، ایران ، مصر ، شام و نقاط دیگر آسیا ، آفریقا و اروپا مسلط شدند بخواند ، می فهمد که چه وضع نا امید کننده ای پیش آمد که هدف های واقعی و اصولی اسلام ، بیشتر از رسمیت افتاد و اصلا ً مطرح نبود . تنها چیزی که مسلمانان را در برابر این وضعیت نگاه داشت و آنها را در حال اعتراض به اوضاع و تقاضای اجرای برنامه های اسلامی دلیر می کرد ، وعده های قران و پیامبر صلی الله علیه و آله بود که : این دین از بین نمی رود و آینده برای اسلام است . این وعده ها بود که مسلمانان را در برابر حوادثی مانند تسلط بنی امیه ، جنگ های صلیبی ، هجوم چنگیز و سر انجام استعمار قرن اخیر ، پایدار نگه داشت و مسلمانان را علیه آنان به جهاد و پیکار برانگیخت . بنابراین مسلمانان تسلیم ظلم و فساد نمی شوند و با ستمگران و مفسدان همراه و هم صدا نخواهد شد .
البته آثار انتظار منحصر به این 4 اثر نیست .
آثار حضرت
با توجه به حضور محدود و کوتاه مدت آن حضرت در دوران پدر بزرگوار خود و محدودیت های فراوانی که در دوره غیبت برای آن حضرت وجود داشت ، نباید انتظار داشت که مطالب بسیاری از آن امام همام به دست ما برسد ؛ اما با وجود همه این محدودیت ها ، از آن حضرت آثاری چند به یادگار مانده است که گرچه محدود است ، اما برخی از آنها بسیار مهم و راهگشا می باشد . آثار آن حضرت عبارتند از :
1.روایات و احتجاج ها : این روایات به ایام کودکی و دوران کوتاه زندگی آن حضرت در زمان حیات پدر بزرگوارشان باز می گردد .
2.دعاها و نمازها : در دعاهایی که از آن حضرت به دست ما رسیده ، مضامین بلند و متعددی مطرح شده است . مضامینی همچون : شناخت خداوند ، مقام شامخ اهل بیت علیه السلام ، مقام امام زمان علیه السلام ، قیامت ، انتظار فرج ، وظائف مومنان در عصر انتظار ، پیروزی حق بر باطل ، صبر در شدائد ، رفع گرفتاری ها از مومنین ، دعا در حق پیامبر وامامان معصوم علیه السلام ، قضای حوائج ، بسیاری از مسائل اخلاقی و رفتاری دیگر . افزون بر دعاها ، نمازهای متعددی نیز از آن حضرت نقل شده است .
3.زیارت نامه ها : زیارت ، امام شناسی و گویای رابطه انسان با امام است . در زیارتنامه های منسوب به آن حضرت ، معارفی بلند از امام شناسی ، شان و مرتبت آن بزرگواران و وظائف و تکالیف مومنان نسبت به آنان و نیز برخی حقایق و مجاهدت ها و تاریخ امامان معصوم علیه السلام آورده شده است .
4.توقیعات و بیانات : آن حضرت توقیعات ( نامه های ) متعددی به برخی از نایبان خاص ( نواب اربعه ) یا نایبان عام ( همچون شیخ مفید ) و یا بعضی از شیعیان و پیروان خود دارد . بعضی از این نامه ها در جواب برخی پرسش ها و بعضی دیگر ابتدائا ً از جانب آن حضرت صادر شده است . محتوای این نامه ها حاوی مسائل متعددی است . مسائلی همچون : پرسش و پاسخ های فقهی ، نقش امام در دوران غیبت ، برخی هشدارها و پیشگویی ها ، تایید و تکذیب برخی افراد ، وظائف منتطران ، مرجعیت فقها در عصر غیبت و ....
افزون بر توقیعات ، از آن حضرت سخنان فراوانی نیز در باب مسائل مختلف به یادگار مانده است. این سخنان از جانب کسانی نقل شده است که به حضور حضرت شرفیاب شده اند .  « محمد بن عثمان عروی » دومین سفیر آن حضرت می گوید : آن حضرت را برای آخرین بار در کنار خانه خدا دیدم که چنین می گفت : « اللهم انجزلی ما وعدتنی » ( خدایا ! آن چه که به من وعده کردی ، انجام ده ) ، و دیدم که در مستجار ، پرده کعبه را گرفته و عرضه می دارد : « اللهم انتقم لی من اعدائی » ( خدایا انتظام مرا از دشمنانم بگیر ) .
 
خب دوستان و عزیزان ، منتظر بخش دوم ما در شماره ی بعدی وبلاگ باشید ....

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت14:41توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
آثار دعای فرج :
1.      فرمایش حضرت ولی عصر علیه السلام : بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است .
2.     این دعا سبب زیاد شدن نعمت ها است .
3.    اظهار محبت قلبی است .
4.      نشانۀ انتظار است .
5.     زنده کردن امر ائمه اطهار علیه السلام است .
6.     مایه ناراحتی شیطان لعین است .
7.    نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان است .
8.    ادا قسمتی از حقوق آن حضرت است ، که ادا حق هر صاحب حقی ، واجب ترین امور است .
9.     تعظیم خداوند و دین خداوند است .
10.    حضرت صاحب الزمان علیه السلام در حق او دعا می کند .
11.   شفاعت آن حضرت در قیامت شامل حال او می شود .
12. شفاعت پیغمبر صلی الله علیه و آله ان شاالله شامل حالش می شود .
13.این دعا امتثال امر الهی و طلب فضل و عنایت او است .
14.   مایۀ استجابت دعا می شود .
15. ادا اجر رسالت است .
16. مایۀ دفع بلاست .
17.سبب وسعت روزی است ان شاالله .
18.باعث آمرزش گناهان می شود .
19. سبب تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری یا خواب می شود ؛ ان شاالله .
20. سبب رجعت به دنیا در زمان ظهور آن حضرت می شود ؛ ان شاالله .
21. از برادران پیغمبر صلی الله علیه و آله خواهد بود .
22.فرج مولای ما حضرت صاحب الزمان علیه السلام زودتر واقع می شود .
23.                       پیروی از پیغمبر و امامان علیه السلام خواهد بود .
24.وفای به عهد و پیمان خداوندی است .
25.آثار نیکی به والدین برای دعا کننده حاصل می گردد .
26.فضیلت رعایت و ادا امانت برایش حاصل می شود .
27.                       زیاد شدن اشراف نور امام علیه السلام در دل او است .
28.                       سبب طولانی شدن عمر است ؛ ان شاالله .
29.تعاون و همکاری در کارهای نیک و تقوی است .
30.رسیدن به نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند است .
31.سبب هدایت به نور قرآن مجید است .
32.                       نزد اصحاب اعراف معروف می گردد .
33.                      به ثواب طلب علم نائل می شود ؛ ان شاالله .
34.از عقوبت های اخروی انشاالله در امان می ماند .
35.                       هنگام مرگ به او مژده می رسد و با او به نرمی رفتار می شود .
36.                       این دعا اجابت دعوت خدا و رسول صلی الله علیه و آله است .
37.                      با امیرالمومنین علیه السلام و در درجه آن حضرت خواهد بود .
38.                      محبوب ترین افراد نزد خداوند خواهد بود .
39.                        عزیزترین و گرامی ترین افراد نزد پیغمبر صلی الله علیه و آله می شود .
40.   ان شاالله از اهل بهشت خواهد بود.
41.   دعای پیغمبر صلی الله علیه و آله شامل حالش می شود .
42.کردارهای بد او به کردارهای نیک مبدل می شود .
43.خداوند متعال در عبادت او را تایید می فرماید .
44. ان شاالله با این دعا عقوبت از اهل زمین دور می شود .
45.ثواب کمک به مظلوم را دارد .
46.ثواب احترام به بزرگتر و تواضع نسبت به او را دارد .
47.پاداش خونخواهی حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام را دارد .
48.شایستگی دریافت احادیث ائمه اطهار علیه السلام را می یابد .
49. نور او برای دیگران نیز روز قیامت-درخشان می گردد .
50. 70هزار نفر از گنهکاران را شفاعت می کند.
51. دعای امیرالمومنین علیه السلام در روز قیامت ، شامل حالش می شود .
52.بی حساب داخل بهشت می گردد.
53.                       از تشنگی روز قیامت در امان می ماند .
54.در بهشت جاودان است .
55.مایۀ خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل او است .
56.روز قیامت هدیه های ویژه ای دریافت می دارد .
57.                       خداوند عز و جل از خدمتگزاران بهشت نصیبش می فرماید .
58.                       در سایۀ گسترده خداوند قرار گرفته و رحمت بر او نازل می شود-مادامی که مشغول آن دعا باشد-
59.پاداش نصیحت مومن را دارد.
60. مجلسی که در آن برای حضرت قائم-عجل الله فرجه-دعا شود ، محل حضور فرشتگان می گردد .
61. دعا کننده مورد مباهات خداوند می شود.
62.فرشتگان برای طلب او آمرزش می کنند.
63.                       از نیکان مردم-پس از ائمه اطهار علیه السلام-می شود.
64.این دعا اطاعت از ولی الامر است که خداوند اطاعتشان را واجب ساخته است.
65.مایۀ خرسندی خداوند عزوجل است.
66.مایۀ خشنودی پیغمبر صلی الله علیه و آله می گردد.
67.                       این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است.
68.                       از کسانی خواهد بود که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد ؛ انشاالله.
69.حساب او آسان می شود.
70.این دعا درعالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود .
71.این عمل بهترین اعمال است .
72.                       باعث دوری غصه ها می شود.
73.                      دعای هنگام غیبت بهتر از دعای هنگام ظهور است .
74.فرشتگان درباره اش دعا می کنند .
75.                       دعای حضرت سیدالساجدین علیه السلام  که نکات و فوائد متعددی دارد شامل حالش می شود .
76.                       این دعا تمسک به ثقلین است .
77.                      چنگ زدن به ریسمان الهی است .
78.                      سبب کامل شدن ایمان است .
79.                        مانند ثواب همه بندگان به او می رسد .
80.تعظیم شعائر خداوند است .
81.این دعا ثواب کسی که با پیغمبر صلی الله علیه و آله شهید شده را دارد .
82.                       ثواب کسی که زیر پرچم حضرت قائم علیه السلام شهید شده را دارد .
83.                      ثواب احسان به مولای ما حضرت صاحب الزمان-عجل الله و فرجه-را دارد .
84.در این دعا ، ثواب گرامی داشتن عالم هست .
85.                       پاداش گرامی داشتن شخص کریم را دارد.
86.                       در میان گروه ائمه اطهار علیه السلام محشور می شود .
87.                      درجات او در بهشت بالا می رود .
88.                      از بدی حساب در روز قیامت در امان می ماند .
89.                        به بالاترین درجات شهدای روز قیامت نائل می شود .
90.   و رستگاری به سبب شفاعت فاطمه زهرا (س) را در پی دارد .
منتظر شماره ی بعدی باشید ...

+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت14:12توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
در این شماره آثار ظهور را مورد بررسی قرار می دیم که در ادامه آثار دعای فرج هسش :
آثاری که در روایات برای قیام موعود آخرالزمان برشمرده شده است :
1.ثروت ها بطور مساوی تقسیم می شود : هنگامی که به واسطه ظهور امام زمان علیه السلام دنیا پر از عدالت شود ، ثروت های جهان بطور مساوی تقسیم خواهند شد ؛ چنانچه امام محمد باقر علیه السلام فرمودند : وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند ، ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و عدالت را در میان مردم پیاده می نمایند .
2.رضایت و خشنودی همگانی است : رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : ساکنان آسمان ، مردم زمین ، پرندگان هوا ، درندگان صحرا و ماهیان دریاها همه و همه از او خشنود خواهند شد .
3.فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد : در پرتو عدالت حضرت بقیه الله علیه السلام عموم مردم بی نیاز خواهند شد . چنانچه در حدیث آمده است : زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صدقات از طلا را با خود برمی دارد ؛ تا آنها را در راه خدا انفاق کند ، ولی نیازمندی را پیدا نمی کند که این صدقه را قبول کند .
4.همه مردم در امنیت به سر خواهند برد : چنانچه امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : دشمنی از دلها زدوده می شود ؛ درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش می کنند ، یک زن طبقی بر سر گذارده از عراق تا شام ( از شرق تا غرب ) تنها سفر می کند ، همه جا قدم بر سرزمین سبز و خرم می گذارد در حالی که درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمی شود .
5.برکات آسمانی نازل می شود : چناچه در حدیث آمده است : زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمی دارد جز این که آن را بیرون می فرستد و آسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمی دارد جز این که سیل آسا بر بندگان خود فرو می ریزد .
6.همگی در رفاه به سر می برند : رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : امت من در زمان حضرت مهدی علیه السلام آنچنان متنعم می شوند که هرگز چنین بهره مند نشده اند .
7.زمین گنج های پنهان خود را نشان می دهد : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این زمینه می فرمایند : در آن زمان چهارپایان در امان هستند و درندگان با هم سازش می کنند . زمین پاره های جگرش را بیرون می ریزد ... پاره های جگر زمین ستون هایی از طلا و نقره است .
8.دام ها و چهارپایان زیاد می شوند : چنانکه در روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله آمده است : مهدی علیه السلام خارج می شود ، خداوند باران رحمتش را می فرستد ، زمین گیاهش را می رویاند و دام در جهان زیاد می شود . او ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و امت اسلام بزرگ و شکوهمند می گردد .
9.رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است : چنانچه امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند : مهدی علیه السلام راههای اصلی را توسعه می دهد ، بالکن هایی را که به خارج جاده ها آمده و از دیگران سلب آزادی کرده است و ناودان هایی را که به کوچه ها می ریزد ، از بین می برد .
10.پرده های ظلمت کنار می رود : امام صادق علیه السلام در این باره می فرمایند : وقتی قائم ما قیام کند ، زمین به نور پروردگارش نورانی می شود و مردم از نور خورشید بی نیاز می شوند و شب و روز یکی می شوند و تاریکی از بین می رود .
11.ایجاد برادری و مواسات میان انسان هاست : چنانچه امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند : هنگامی که قائم ما قیام کند ، دوران برادری و برابری فرا می رسد . در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد ، از جیب برادر مسلمانش برمیدارد و او مانع نمی شود .
عزیزان منتظر شماره بعدی ما باشید .  

+نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,ساعت21:26توسط اصغر محمودی | |

 

انتظار ظهور
خب دوستان به چهارمین بخش انتظار ظهور رسیدیم که امیدوارم مد نظرتان باشد...
آخر الزمان :
« آخرالزمان » اصطلاحی است در فرهنگ ادیان بزرگ دنیا ، به معنای آخرین دوران حیات بشر و قبل از برپایی قیامت . در فرهنگ اسلامی ، آخرالزمان ، هم دوران نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا وقوع قیامت را شامل می شود و هم دوران غیبت و ظهور مهدی موعود علیه السلام را . در دوران معاصر ، عده ای از مفسران و متفکران مسلمان از قبیل : مرحوم علامه طباطبایی ، استاد شهید مرتضی مطهری ، سید قطب ، محمد رشید رضا ، شهید سید محمد باقر صدر و ... با اتکا به آیاتی از قرآن کریم ( اعراف : 138 ، انبیاء : 105 ، صافات : 171و172 ) استخلاف انسان در زمین ، فرمانروا شدن نیکوکاران زمین ( وراثت صالحان ) و پیروزی حق بر باطل را به رغم جولان دائمی باطل ، به عنوان سرنوشت آینده بشر مطرح کرده اند و آیات و روایات مربوط به تحولات آخرالزمان را بیانگر نوعی فلسفه تاریخ می دانند و به اعتقاد ایشان ، عصر آخرالزمان عبارت است از دوران شکوفایی تکامل اجتماعی و طبیعی نوع انسان . چنین آینده ای امری است محتوم که مسلمانان باید انتظار آنرا داشته باشند و نباید منفعل و دلسرد به « حوادث واقعه » بنگرند ، بلکه با حالتی پر نشاط و خواهان صلاح جامعه انسانی و آگاه از تحقق اهداف تاریخی انتظار ، باید سرشار از امید ، آمادگی و کوشش در خور این انتظار مقدس باشند . در چارچوب این برداشت ، آخرالزمان قطعه معینی از تاریخ نوع انسان است که او باید در آن ، حرکت تکاملی تدریجی خود را تا تحقق وعدۀ الهی ادامه دهد .
شناخت « آخرالزمان » یا فرجام شناسی در ادیان یهود ، مسیحیت و زرتشتی نیز حائز اهمیت است . نگاهی به دردها و آلام بشر اندیشمند امروز و غربت او در زوال فطرت پاک آدمی چنین می نمایاند که در میان همه خواسته های ضد و نقیضش امروز یکی هست که همه در آن مشترکند ؛ همه اقوام و ملل یک صدا خواهان « آزادی » اند .
در احادیث بسیاری آمده که حضرت مهدی علیه السلام در آخرالزمان ظاهر می شود . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر فراز منبر فرمودند : « مهدی از عترت و اهل بیت من است . او در آخرالزمان ظهور می کند » .  و نیز فرمودند : « مژده باد شما را به ظهور مهدی که او در آخرالزمان به هنگام سختی روزگار و فتنه و اختلاف و عدم امنیت می آید و خداوند بوسیله او زمین را پر از قسط و عدل می نماید » .
امام باقر علیه السلام نیز می فرمایند : « دولت ما آخرین دولت هاست ... »
پیامبر صلی الله علیه و آله دست ها را به سوی آسمان برافراشت و گفت : خداوندا ! برادرانم را به من بنمایان . یکی از اصحاب گفت : مگر ما برادران شما نیستیم ؟ فرمود : نه ، شما یاران من هستید . برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان می آیند و به من ندیده ایمان می آورند . خداوند آنها را پیش از آن که از صلب پدران به رحم مادران درآیند ، با نام خود و پدرانشان به من معرفی نموده است که استقامت هر یک از آنها در دین خود از کندن خارهای گون در شب تاریک و به دست گرفتن آتش گداخته سخت تر است . آنها مشعل های هدایت هستند که خداوند آنها را از فتنه های تیره و تار نجات بخشد .
روایات معصومین علیه السلام نشان می دهد :
1.با سپری شدن این دوران ، بساط زندگی دنیوی برچیده و مرحله ای جدید در نظام آفرینش آغاز می شود .
2. آخر الزمان خود به 2 مرحله کاملا ً متفاوت تقسیم میشود : دوران نخست که در آن انسان به مراحل پایانی انحطاط اخلاقی می رسد . دوران بعد ، عصر تحقق وعده های الهی به پیامبران و اولیای خداست و با قیام مصلح جهانی آغاز می شود .
دوستان منتظر شماره ی بعدی ما باشید ...
 
 

+نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت19:38توسط اصغر محمودی | |